Administratie
Administratie: iedereen heeft ermee te maken. De één kan het beter bijhouden dan de ander, maar bijhouden is wél nodig. Veel post heeft immers te maken met uw inkomsten en uitgaven. De administratie aanpakken of verbeteren begint bij het ordenen ervan. Zo krijgt u weer overzicht en weet u beter wat u moet doen.
-
Administratiegroepen
Wilt u een beter overzicht krijgen van uw inkomsten en uitgaven? Wilt u weten welke post belangrijk of juist minder belangrijk is? Dan is een Sorteergroep voor u een goed idee. U kunt ook een cursus volgen om uw financiële administratie te verbeteren.
Lees verder -
Individuele administratieve ondersteuning
Vrijwilligers kunnen u helpen uw administratie te ordenen. Ook kunnen zij helpen bij het invullen van een formulier of bij de aanvraag van een financiële regeling. Bijvoorbeeld de zorgtoeslag. De vrijwilliger biedt hulp waar dat nodig is. U blijft zelf verantwoordelijk voor uw administratie.
Lees verder -
Bijeenkomst Financiën bij veranderingen in uw leven
Hebt u na een (echt)scheiding, ontslag of andere verandering in uw leven extra kosten? Of een lager inkomen? Neem dan contact op met U Centraal. U kunt deelnemen aan een bijeenkomst waar u nuttige informatie krijgt over uw nieuwe financiële situatie. Zo voorkomt u dat u geld laat liggen waar u in uw nieuwe situatie misschien recht op heeft.
Er zijn verschillende bijeenkomsten. Bijvoorbeeld voor wie arbeidsongeschikt is geworden, met pensioen gaat, of wiens partner is overleden. Ook voor jongeren is er een bijeenkomst: 18 jaar? word geldwijzer!
Deelname aan deze bijeenkomsten is gratis.Kijk voor informatie, data en locaties op www.u-centraal/cursussen.
-
De Geldzaak
Een gebeurtenis als werkloos worden of scheiden heeft altijd gevolgen voor uw geldzaken. Maar ook vrolijke gebeurtenissen hebben een financiële kant. Bijvoorbeeld trouwen of een kind krijgen. De Geldzaak geeft (gratis) antwoord op ál uw vragen over geld.
Lees verder -
Digitale overheid
Steeds meer overheidszaken regelt u via internet. Bij de gemeente kunt u een verhuizing doorgeven via het digitaal loket. Een uitkering aanvragen bij het UWV gaat via internet. En veel post van de overheid komt in de Berichtenbox, een digitale brievenbus op MijnOverheid.
Lees verder -
DigiD
DigiD is een digitale handtekening waarmee u veel overheidszaken via internet kunt regelen. Met uw DigiD kunt u alleen terecht bij organisaties die uw burgerservicenummer (BSN) mogen gebruiken.
Lees verder -
U Map
De U Map is een ordner waarin u uw administratie heel makkelijk kunt opbergen. Elk onderwerp heeft een eigen plaatje en kleur. Een handig hulpmiddel als u het moeilijk vindt om uw administratie op orde te houden. U kunt een gratis U Map afhalen bij het buurtteam in uw buurt of bestellen via de website van U Centraal. Wilt u extra formulieren voor in de U Map? Die kunt u hierna downloaden.
Lees verder -
Extra spreekuren financiële hulp
U Centraal biedt in samenwerking met de buurtteams en het Platform Financieel Vrijwilligers extra financiële hulp aan in Utrecht. In vier wijken zijn extra spreekuurlocaties geopend om financiële hulpvragen op te vangen.
Inwoners krijgen hier hulp bij hun geldvragen, inkomensproblemen en administratie. De sociaal raadslieden, hun financieel vrijwilligers, medewerkers van de buurtteams en trajectbegeleiders van Werk en Inkomen bieden deze hulp gezamenlijk aan.
Inwoners uit de wijk zijn welkom op afspraak via de buurtteams:- Overvecht: De Dreef (Schooneggedreef 27 C)
elke dinsdag van 9.30 - 12.30 uur
Buurtteam Overvecht: 030 740 05 05 - Kanaleneiland: Bij Bosshardt (Marco Pololaan 10)
elke donderdag van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur
Buurtteam Kanaleneiland: 030 740 05 14 - West, Ondiep en Zuilen: Buurtcentrum de Oase (Cartesiusweg 11)
elke dinsdag van 9.30 - 12.30 uur
Buurtteam West: 030 740 0501
Buurtteam Ondiep Pijlsweerd: 030 740 0502
Buurtteam Zuilen: 030 740 0503 - Hoograven, Lunetten, Rivierenwijk en Dichterswijk: Hart van Hoograven ('t Goylaan 77)
elke woensdag van 9.30 - 12.30 uur
Buurtteam Hoograven: 030 740 0512
Buurtteam Lunetten: 030 740 0511
Buurtteam Rivierenwijk en Dichterswijk: 030 740 0513
- Overvecht: De Dreef (Schooneggedreef 27 C)
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact