Computer/Internet
De overheid en organisaties verwachten dat iedereen om kan gaan met de computer, het internet. U kent het vast wel: u belt een instantie, krijgt een geluidsbandje en wordt voor informatie doorverwezen naar de website. Maar wat als u niet goed weet hoe dat nou moet? Of, als u niet weet of u het wel goed doet? Dan kan iemand met u mee kijken of het u leren.
-
Algemene Hulpdienst Utrecht
De vrijwilligers van de Algemene Hulpdienst helpen mensen die door ziekte of beperking, hoge leeftijd of een gebrek aan sociale contacten zelf niet alles meer kunnen én geen geld hebben om mensen in te huren. De hulp bestaat bijvoorbeeld uit boodschappen doen of kleine klussen, contact, begeleiding en vervoer naar arts of ziekenhuis. De hulp is gratis, wel wordt soms reiskostenvergoeding gevraagd. Na een telefonisch intakegesprek kan de Hulpdienst voor u op zoek naar een vrijwilliger.
- Adres
- Pieterskerkhof 16
- 3512 JR Utrecht
- Telefoon
- 030 236 1743
- alghulpdienst@u-centraal.nl
- Bereikbaar op
- werkdagen van 9.00-17.00 uur
- Website
- http://www.u-centraal.nl/alghulpdienst
-
Digiwijs 3.0
Digiwijs 3.0 geeft computerlessen door de hele stad. Het cursusgeld van € 20 betaalt u voorafgaand aan de cursus.
- Adres
- Ghanadreef 2
- 3464 EK Utrecht
- Telefoon
- 030 - 8781535
- digiwijs@wij30.nl
- Website
- https://digiwijs30.nl
-
Stichting Senior&Student
Middels het project 'Jong+oud=goud' worden senioren (65+) en studenten met elkaar in contact gebracht. De student ondersteunt de senior gedurende 6 maanden bij het vergroten van diens zelfstandigheid op het gebied van bijvoorbeeld digitale vaardigheden en/of bij het uitbreiden van diens sociale netwerk.
- Postadres
- Asterweg 20-K5
- 1031 HN Amsterdam
- Telefoon
- 030 207 43 07
- charelle@stichtingseniorenstudent.nl
- Contactpersoon
- Charelle
- Bereikbaar op
- maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur
- Website
- www.stichtingseniorenstudent.nl
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact