Als u een conflict met iemand heeft, zijn er verschillende mogelijkheden om tot een oplossing te komen.
Ingewikkelde procedures kunnen niet alleen op de inhoud maar ook op fouten in de procedure verloren worden. Advocaten zijn specialisten in procesrecht. Lees hieronder meer over hulp van een advocaat en de kosten die daarmee samenhangen.
Lees verderWanneer onderling geen oplossing kan worden gevonden, bestaat vaak de mogelijkheid een bindend oordeel te vragen over de situatie. Dit kan via de rechter maar vaak zijn er ook goedkopere laagdrempeligere mogelijkheden. Sommige organisaties, zoals zorgaanbieders, zijn wettelijk verplicht een onafhankelijke klachtencommissie in het leven te roepen. Veel bedrijven zijn door lidmaatschap van een brancheorganisatie gebonden aan de uitspraak van een geschillencommissie. De meeste toezichthouders behartigen alleen collectieve belangen maar als het om overheidsregels of de openbare veiligheid gaat, kan de overheid of politie verzocht worden in te grijpen door middel van handhaving.
Lees verderchat
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact