Urgentie
Een urgentie geeft voorrang bij het reageren op het reguliere woningaanbod. Een urgentie wordt alleen in zeer uitzonderlijke situaties toegekend, in het geval dat iemand niet zelf zijn huisvestingsprobleem kan oplossen en buiten zijn schuld in de problemen is gekomen.
Gronden waarop een urgentie aangevraagd kan worden:
•Medische problemen;
•Mantelzorg (voor zowel verleners als ontvangers);
•Relatiebeëindiging;
•Dreigende onvrijwillige dakloosheid;
•Financiële problemen;
•Maatschappelijke omstandigheden (aanvraag loopt altijd via toegewezen erkende hulp- en dienstverleningsinstellingen);
•Sloop of verbetering woning;
•Werkzaam zijn in de zorg, onderwijs of politie (alleen in de stad Utrecht).
U kunt zelf inschatten of u kans maakt op urgentie via de urgentiewijzer.
Een aanvraag voor urgentie kan, gratis, gedaan worden bij Het Vierde Huis.
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact