Begeleid wonen
Begeleid wonen houdt in dat iemand zelfstandig woont en begeleiding krijgt van een organisatie. Deze vorm van wonen is geschikt voor (jong)volwassenen met een ziekte, beperking of psychiatrische aandoening. Voor de aanvraag en een deel van de begeleiding van woonbegeleiding moet u bij het buurtteam bij u in de buurt zijn. Wanneer het gaat om hele specialistische woonbegeleiding kan het buurtteam een andere organisatie inschakelen. Een medewerker van het buurtteam kan samen met u onderzoeken welke organisatie het beste aansluit bij uw behoeftes.
De kosten van begeleid wonen worden voor 18+ vergoed vanuit de WMO. Voor 18- is dat vanuit de Jeugdwet. Mogelijk betaalt u wel een eigen bijdrage.
Beleid wonen of andere woonvormen voor mensen met een beperking kunt u allemaal vinden in het thema Leven met een beperking. De informatie vindt u als u een beperking selecteert en doorklikt naar het thema 'wonen'.
-
Centrale Aanmelding - Stichting de Tussenvoorziening
De Centrale Aanmelding is de toegang tot verschillende soorten van hulp bij de Tussenvoorziening. U kunt dan denken aan opvang, beschermd wonen en ambulante begeleiding. Ook voor ambulante begeleiding kunt u bij de Tussenvoorziening terecht, echter dient u dan aangemeld te worden door justitie of het buurtteam.
- Adres
- Niasstraat 1
- 3531 WR Utrecht
- Telefoon
- 030 2332286
- centraleaanmelding@tussenvoorziening.nl
- Bereikbaar op
- Telefonisch tussen 9.30 uur en 12.30 uur
- Website
- https://www.tussenvoorziening.nl/hulp-nodig/aanmelden-voor-hulp/
-
Lister
Lister ondersteunt mensen bij een psychiatrische en/of verslavingsproblematiek. Zij zijn hierin gespecialiseerd en werken vanuit ervaring; zijn soms zelf (voormalig) cliënt. Medewerkers gaan op zoek naar iemand's eigen kracht en begeleiden in het best aansluitende proces.
- Adres
- Furkaplateau 15
- 3524 ZH Utrecht
- Telefoon
- 030 236 10 95
- voordeur@lister.nl
- Bereikbaar op
- Op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 en 13.00 uur
- Website
- https://www.lister.nl/
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact