Anti-kraak
Wanneer u niet in aanmerking komt voor een sociale of particuliere huurwoning kunt u mogelijk ook nog een anti-kraak woning huren. Ook wanneer deze wijze van huren u aanspreekt, kunt u daar gebruik van maken. Anti-kraak woningen worden vaak tijdelijk aangeboden voordat er iets anders mee gebeurt, zoals verkoop of sloop.
U krijgt geen huurcontract maar een bruikleenovereenkomst. Het gaat dus om tijdelijke woonruimte waarvan de opzegtermijn twee weken tot drie maanden is. U moet er dus rekening mee houden dat u snel uit een woning moet vertrekken.
Regelgeving
Er bestaat een keurmerk 'leegstandbeheer'. Hierin staan eisen waaraan voldaan moet worden. Meer hier over kunt u hier lezen.
Er zijn wel een aantal voorwaarden waar een huurder aan moet voldoen. Per organisatie kunnen deze verschillen.
Voor- en Nadelen
Er zitten verschillenden voor- en nadelen aan anti-kraak. Omdat u dus een bruikleenovereenkomst tekent, is het mogelijk dat u op zeer korte termijn de woning moeten verlaten. Ook wordt er weinig onderhoud gepleegd aan de woning. Daar tegenover staat dat u vaak snel de woning kan betrekken en de huur vaak laag is. Misschien gelden er voor u nog wel andere voor- of nadelen. Het is goed om er bij stil te staan welke in uw situatie van toepassing zijn.
-
Ad Hoc
Ad Hoc heeft als doel om leegstand tegen te gaan en mensen te helpen aan woning- of werkruimte.
- Adres
- Oudenoord 121-123
- 3513 EM Utrecht
- Telefoon
- 030 282 08 01 (bereikbaar 09:00 – 12:00 uur)
- utrecht@adhocbeheer.nl
- Website
- http://www.adhocbeheer.nl/
-
Interveste
- Adres
- Graadt van Roggenweg 328-334, Blok D
- 3531 AH Utrecht
- Telefoon
- 088 - 1188000
- utrecht@interveste.nl
- Bereikbaar op
- Op afspraak, maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur
- Website
- www.interveste.nl
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact