Buurtbemiddeling
Buurtbemiddeling helpt mensen om burenruzies op te lossen. Getrainde vrijwilligers, de buurtbemiddelaars, luisteren naar het verhaal van beide partijen. Zij geven geen oordeel en zijn neutraal. Het is de bedoeling dat de ruziënde partijen onder begeleiding van bemiddelaars samen hun conflict oplossen. Bij elk conflict is het beter dat de partijen zelf hun probleem oplossen dan dat een andere partij de oplossing oplegt. Dit verkleint de kans op nieuwe problemen.
Buurtbemiddeling is er voor alle inwoners van de stad Utrecht, deze ondersteuning is gratis. Het enige wat van u gevraagd wordt, is uw inzet om tot een oplossing te komen. Uiteraard hebben de buurtbemiddelaars een geheimhoudingsplicht.
Voordelen van buurtbemiddeling:
U heeft het conflict zelf opgelost
De communicatie kan hersteld worden
Verbetering van de leefbaarheid van de buurt, wijk en gemeente
- Adres
- Drift 11
- 3512 BR Utrecht
- Telefoon
- 030 2361728
- buurtbemiddeling@u-centraal.nl
- Contactpersoon
- Ariadne Berk, Caroline Kolff en Rianne Staats
- Website
- http://www.u-centraal.nl/buurtbemiddeling
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact