Aankopen en diensten
Een trui waar na een paar dagen al gaten in vallen. Gestoorde tv-ontvangst. Als een product of dienst niet voldoet aan de verwachtingen die u mocht hebben, heeft u als consument extra bescherming.
Lees meer over uw rechten als consument op de website van Consuwijzer
Als u hulp of advies nodig heeft kunt u terecht bij het Juridisch Loket of de Sociaal Raadslieden in de buurtteams.
Als de aanbieder aangesloten kunt u ook een bindend oordeel vragen van een geschillencommissie.
-
Juridisch Loket
Het Juridisch Loket geeft gratis juridisch advies en informatie op alle rechtsterreinen aan iedereen met een laag inkomen en weinig vermogen. Dat gebeurt op een vertrouwelijke manier.
De 250 juristen van het Juridisch Loket, verspreid over 30 vestigingen door heel Nederland, zijn onafhankelijk en geven persoonlijk advies. Indien nodig kunnen zij ook helpen een goede advocaat te vinden.
- Adres
- Catharijnesingel 55
- 3511 GD Utrecht
- Telefoon
- 0900 - 80 20 (€ 0,10 cent per minuut plus gebruikelijke belkosten, tot een maximum van € 12,50 euro)
- Bereikbaar op
- maandag t/m donderdag 09.00 – 17.00 uur. Op vrijdag 9.00 - 13.00 uur.
- Website
- www.juridischloket.nl
-
Buurtteams Utrecht
Heeft u vragen of problemen waar u zelf niet uitkomt? Het buurtteam is er voor iedereen in de buurt. Zij bieden professionele en concrete hulp. Ze denken met u mee. Het doel is dat u zelf weer verder kunt.
- Website
- http://www.buurtteamsutrecht.nl/
-
Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken
In de SGC zijn diverse geschillencommissie samengebracht. Nadat bij de ondernemer zelf geklaagd is, kan via de website een dossier worden aangemaakt en een klacht worden ingediend. Afhankelijk van voor welke commissie de klacht dient en hoe hoog het belang is, wordt na een zitting in Utrecht - en zo nodig een gratis deskundigen onderzoek - een bindende uitspraak gedaan. Op de website zijn ook uitspraken uit het verleden te vinden.
- Adres
- Bordewijklaan 46
- 2591 XR Den Haag
- Telefoon
- 070- 310 53 10
- Website
- www.degeschillencommissie.nl
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact