Vrijwilliger worden
Als u zich aanmeldt bij een organisatie, krijgt u vaak eerst een kennismakingsgesprek. Daarna volgt u soms een training, afhankelijk van het werk dat u wilt gaan doen. Als u met kinderen gaat werken, vragen organisaties vaak een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De organisaties zullen u vragen wat u graag wilt doen en koppelen u zorgvuldig aan een persoon of aan een klus die bij u past. Als u aan de slag gaat, kunt u altijd een beroep doen op begeleiding vanuit de organisatie. U staat er dus niet alleen voor. Ook bieden organisaties vaak scholing aan, bent u verzekerd en kunt u met allerlei vragen op de consulent terugvallen.
Op de website van de Vrijwilligerscentrale Utrecht vindt u een vacaturebank met allerlei vrijwilligersvacatures. Ook werven organisaties vaak rechtstreeks vrijwilligers. Kijk voor meer informatie bij het overzicht van Vrijwilligersorganisaties. Wilt u graag iemand spreken over uw wensen dan kunt u bellen met de infolijn.
-
Vrijwilligerscentrale Utrecht
Vrijwilligerscentrale Utrecht stimuleert, verbindt en promoot het Utrechtse vrijwilligerswerk. Ze ondersteunt vrijwilligers en organisaties die met vrijwilligers samenwerken, geeft advies op maat, workshops en organiseert innovatieve, nieuwe projecten. Vrijwilligerscentrale Utrecht verbindt Utrechtse organisaties en (toekomstige) vrijwilligers via de eigen vacaturebank.
- Adres
- Bemuurde Weerd Oostzijde 3
- 3514 AN Utrecht
- Telefoon
- 030 - 2312289
- info@vcutrecht.nl
- Website
- www.vcutrecht.nl
-
Infolijn Informele Zorg
De infolijn Informele Zorg geeft advies over de inzet van vrijwilligers in zorg en welzijn. De infolijn is ondergebracht bij U Centraal maar biedt informatie over heel Utrecht. U Centraal werkt nauw samen met andere organisaties die ook vrijwillige zorg aanbieden.
- Telefoon
- 030 2361745
- infopuntiz@nizu.nl
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact