Valys
Wilt u gebruik maken van een van de vervoersmogelijkheden maar heeft u geen indicatie? Neem dan contact op met het Wmo-loket van de gemeente.
Als u in een rolstoel zit, moeilijk loopt of een andere beperking hebt, lukt het soms niet om met het openbaar vervoer te reizen. Voor korte afstanden is er dan de regiotaxi. Als u verder van huis wilt, is er Valys. Met Valys krijgt u voor een verlaagd tarief een taxi naar uw bestemming. Als u een rit reserveert, kunt u vertellen of u een rolstoel of scootmobiel meeneemt in de taxi.
Om van Valys gebruik te kunnen maken heeft u een Valyspas nodig. U vraagt de pas aan met één van de volgende documenten:
•een bewijs van de gemeente dat u recht heeft op Wmo-vervoer;
•een bewijs van de gemeente dat u recht heeft op een Wmo rolstoel of -scootmobiel;
•een gehandicaptenparkeerkaart van de gemeente;
•een OV-Begeleiderskaart.
U kunt een reis boeken van deur tot deur, of als aanvulling op uw reis met het openbaar vervoer. Kijk voor het aanbod op www.valys.nl
- Postadres
- Postbus 402
- 2900 AK Capelle a/d IJssel
- Telefoon
- Reserveerlijn: 0900 9630
- Bereikbaar op
- Klantenservice is bereikbaar van 09.00- 17.00 uur
- Website
- www.valys.nl
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact