NVP - Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen
De Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen (de NVP) is de landelijke, onafhankelijke vereniging van en voor pleeggezinnen die zich inzet voor versterking, verbinding en belangenbehartiging van pleegouders en om de kwaliteit van pleegzorg in Nederland te verbeteren.
De NVP helpt met informatie, advies en ondersteuning voor pleeggezinnen. De NVP informeert over nieuwe ontwikkelingen omtrent pleegzorg via het ledenmagazine ‘Pleegcontact’, nieuwsbrieven, onze website en sociale media. Via een helpdesk beantwoordt het NVP vragen over pleegzorg in het algemeen, over een specifieke situatie of geeft onafhankelijk advies. De NVP biedt ook een luisterend oor of een coachend gesprek. De NVP is een vereniging die het mogelijk maakt om andere pleeggezinnen te ontmoeten in de eigen omgeving, maar ook in de rest van het land. Er is binnen de vereniging dan ook veel ruimte voor het uitwisselen van informatie, kennis en ervaringen, bijvoorbeeld op de jaarlijkse ontmoetingsbijeenkomsten, thema-avonden en gespreksgroepen. Bovendien komt de NVP op voor de collectieve belangen van pleegouders en pleegzorg in het algemeen, door te praten met overheden en jeugdzorginstellingen over de positie van pleeggezinnen en ontwikkelingen in de pleegzorg. De NVP is als vertegenwoordiger van pleeggezinnen een onmisbare gesprekspartner voor beroepsmatige hulpverleners, beleidsmedewerkers, wetenschappers en (beleids)ambtenaren.
- Adres
- Churchilllaan 11
- 3527 GV Utrecht
- Telefoon
- 030 - 2931500
- info@deNVP.nl
- Website
- www.denvp.nl
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.

Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat

Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact