Telefonisch contact
Soms heeft u even de behoefte om met iemand te praten. Iemand die u niet kent, maar die wel aandacht voor u heeft. Dit kan met verschillende telefonische hulpdiensten.
-
Info-oor
Heeft u een vraag over homoseksualiteit? Wilt u in contact komen met andere lhbt-jongeren of juist met senioren? Worstelt u met seksualiteit of coming-out? Bent u op zoek naar een homovriendelijke huisarts of hulpverlener?
- Adres
- p/a Savannah Bay,
- Telingstraat 13 Utrecht
- Telefoon
- (030) 231 86 41
- info-oor@cocmiddennederland.nl
- Bereikbaar op
- chatten: info-oor@hotmail.com (aanmelden via msm)
- Website
- www.cocmiddennederland.nl
-
Humanitas - Telefooncirkel
Het is altijd fijn als er iemand is, die weet hoe het met je gaat. De telefooncirkel lost dat probleem op een eenvoudige manier op. Het regelmatige belrondje gaat langs acht tot tien alleenwonende mensen. Iedereen die alleen woont, kan meedoen. Oud én jong. Je betaalt alleen je eigen telefoontjes, dat is alles.
- Adres
- Christiaan Krammlaan 2
- 3571 AX Utrecht
- Telefoon
- 030 2524030
- telefooncirkel.utrecht@humanitas.nl
- Website
- www.humanitas.nl/afdeling/utrecht/activiteiten/telefooncirkel/
-
Luisterlijn Utrecht
De Luisterlijn Utrecht (voorheen Telefonische Hulpdienst Utrecht) is 24 uur per dag bereikbaar voor een persoonlijk gesprek per telefoon. Tijdens openingstijden is de Chathulpdienst bereikbaar per chat. De contacten zijn vertrouwelijk en anoniem. U betaalt alleen uw reguliere telefoontarief.
- Telefoon
- 030 - 294 33 44 of 0900 0767
- utrecht@deluisterlijn.nl
- Bereikbaar op
- telefonisch 7 dagen per week, 24 uur per dag, chat maandag tot en met vrijdag van 15.00 tot 23.00 uur.
- Website
- www.deluisterlijn.nl
-
Contactcirkels
Als deelnemer aan de contactcirkel hoort u bij een groep mensen die op elkaar let. Als het niet lukt om op het afgesproken moment contact te krijgen, alarmeert de cirkel iemand om even een kijkje te nemen. Iemand wordt dus niet zomaar vergeten. Dat geeft een veilig gevoel. De deelnemers vormen een cirkel door elke dag contact met elkaar te hebben en te vragen of alles goed gaat.
- Telefoon
- 06 - 12679754
- spijls@redcross.nl
- Contactpersoon
- Suzan Pijls
- Website
- https://www.rodekruis.nl/utrecht/nieuwsbericht/contactcirkels-elke-dag-even-contact/
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact