Contact
De één heeft graag meer mensen om zich heen dan de ander. Soms hebben we de wens om nieuwe mensen te leren kennen of oude banden aan te halen. Hoe pakt u dat aan? En wie kan u daarbij helpen?
-
Sociaal netwerk uitbreiden
Hoe kunt u meer mensen leren kennen of oude banden aanhalen? Soms kent u meer mensen dan u denkt. Een netwerkcoach kan helpen om uw sociale netwerk te vergroten.
Lees verder -
Ontmoetingsgroep
Wilt u graag mensen ontmoeten met dezelfde achtergrond, interesse of andere overeenkomsten? Er zijn verschillende groepen actief in Utrecht waar mensen elkaar kunnen ontmoeten.
Lees verder -
Telefonisch contact
Soms heeft u even de behoefte om met iemand te praten. Iemand die u niet kent, maar die wel aandacht voor u heeft. Dit kan met verschillende telefonische hulpdiensten.
Lees verder -
Ontmoeting
Ontmoeting/activiteiten bij u in de buurt worden aangeboden met als doel dat u er altijd aan kunt deelnemen. U heeft hiervoor geen indicatie of een verwijzing nodig. Het doel van de activiteit is vooral dat u in contact komt met andere mensen. Dit kan door middel van samen eten, sporten of samen creatief bezig zijn. Vaak vinden deze activiteiten plaats in een buurthuis. U kunt bij het buurtteam, de sociaal makelaar of het wijkbureau bij u in de buurt terecht voor meer informatie.
Lees verder -
Gezelschap
Bijna een kwart van alle Nederlanders voelt zich eenzaam; vaak zijn dat ouderen omdat hun sociale netwerk steeds kleiner wordt. Soms zijn het mensen die door ziekte of door een verhuizing niet in staat zijn om contacten aan te gaan en te onderhouden.
Lees verder -
Activering
Soms kan het moeilijk zijn om contact te maken met andere mensen. Veel mensen vinden het bijvoorbeeld lastig om zichzelf te presenteren of om voor zichzelf op te komen.
Lees verder
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact