Fondsen
Soms zijn er door bijzondere omstandigheden uitgaven waarvoor geen financiële oplossing is. Een beroep op een landelijk of plaatselijk (liefdadigheids)fonds kan dan uitkomst bieden. Er zijn in Nederland fondsen voor allerlei verschillende doelen.
Een fondsaanvraag loopt meestal via een maatschappelijke organisatie. Een hulpverlener die bekend is met de situatie levert gegevens aan het fonds over de noodsituatie waarin de persoon of het gezin verkeert. De maatschappelijke organisatie zorgt voor de besteding van het geld. Meestal wordt het bedrag dan ook gestort op het bankrekeningnummer van de organisatie.
In het Fondsenoverzicht Individuele Noden vindt u onder meer informatie over doel, doelgroep en werkwijze van fondsen. Het bijbehorende Stroomdiagram voor een fondsaanvraag helpt om te beoordelen of een fondsaanvraag tot de mogelijkheden behoort.
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact