Wegwijzer voor Utrechtse gezinnen met weinig geld 2024/2025
In de Wegwijzer voor Utrechtse gezinnen met weinig geld vindt u een overzicht van organisaties en initiatieven (landelijk en lokaal) die het leven wat gemakkelijker en leuker maken voor Utrechtse kinderen die opgroeien in armoede.
De Wegwijzer is onder meer verkrijgbaar op scholen, jeugdgezondheidscentra, consultatiebureaus en natuurlijk via de Buurtteams. U kunt de boekjes ook ophalen op de locaties van de Geldzaak of hier downloaden.
-
De Geldzaak
Hebt u onlangs ontslag gekregen? Ga je binnenkort op kamers? Gaat u samenwonen of scheiden? Dit zijn levensgebeurtenissen waardoor vaak de financiële huishouding verandert. Wilt u goed voorbereid zijn op deze veranderingen en voorkomen dat er achterstanden ontstaan? Kom dan eens langs bij De Geldzaak: een plek in de stad waar u zelf aan de slag gaat om beter uit te komen met uw geld. Er is een deskundige medewerker die met u meekijkt en meedenkt. U krijgt antwoord op vragen als:
- Heb ik recht op financiële bijdragen?
- Waar kan ik op besparen?
- Wat staat mij financieel te wachten als ik ga studeren?Waar & Wanneer:
De Geldzaak, Steenweg 20: elke maandag tot en met vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur
Buurtcentrum Hoge Weide: elke donderdag van 10.00 tot 12.00 uur
Buurtcentrum de Dreef: elke donderdag van 9.30 tot 11.30 uur
Bibliotheek Kanaleneiland: elke woensdag van 10.30 tot 12.30 uur
Buurtcentrum de Oase: elke dinsdag van 15.00 tot 17.00 uur
GEZOND&WEL centrum van de HU: elke donderdag van 12.00 tot 14.00 uurOf kijk op de website voor meer informatie.
U kunt uw vraag ook telefonisch voorleggen of via WhatsApp op het nummer 030 236 1766. Of stuur een mail naar info@degeldzaak.nl.
- Adres
- Steenweg 20
- 3511 JP Utrecht
- Telefoon
- 030 236 1766
- info@degeldzaak.nl
- Website
- https://www.degeldzaak.nl/
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.
Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat
Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact