Belangenbehartiging is meestal gericht op specifieke doelgroepen die iets gemeenschappelijk hebben, of is gericht op een specifiek thema dat iedereen kan overkomen. Voor algemene thema's en doelgroepen zijn er vaak informatienummers waar iedereen een vraag kan stellen.

Achter de telefoons van de informatienummers zitten getrainde betaalde of onbetaalde krachten die luisteren naar uw vraag of probleem en proberen om u verder te helpen. Zij werken in de regel voor onafhankelijke organisaties, die soms over een specifiek thema heel veel weten. Soms zijn informatienummers gratis, soms betaalt u hiervoor extra. De kosten moeten dan vooraf gemeld worden.

 

Lees verder
  • Juridisch Loket

    Het Juridisch Loket geeft gratis juridisch advies en informatie op alle rechtsterreinen aan iedereen met een laag inkomen en weinig vermogen. Dat gebeurt op een vertrouwelijke manier. Lees verder Bekijk de aanbieders
  • Kindertelefoon

    Kinderen of jongeren die worden gepest, met problemen thuis, ruzie met vrienden of die zich rot voelen, kunnen bellen of chatten met De Kindertelefoon. Op de website staan verschillende topics die al antwoorden kunnen bieden. De Kindertelefoon is er voor alle kinderen en jongeren tussen de 8 en 18 jaar. Lees verder
  • Klantondersteuner U Centraal

    Mensen die Wmo-begeleiding vragen bij een buurtteam kunnen zich bij de melding, of later in de procedure, bij laten staan door een klantondersteuner van U Centraal. Lees verder Bekijk de aanbieders
  • Korrelatie

    Voor hulp, advies of informatie bij psychische en/of psychosociale problemen kunt u bellen, e-mailen of chatten met Korrelatie. Lees verder Bekijk de aanbieders
  • Notaristelefoon

    De Notaristelefoon is er voor al uw algemene vragen op diverse notariële gebieden. Zo kunt u bijvoorbeeld met de Notaristelefoon bellen als u een vraag heeft over zaken die geregeld moeten worden bij de behandeling van een nalatenschap. Lees verder Bekijk de aanbieders
  • Rechtswinkel Utrecht

    De Vereniging Rechtswinkel Utrecht is een vrijwilligersorganisatie waar ongeveer 50 gevorderde rechtenstudenten dagelijks gratis juridisch advies geven tijdens telefonische spreekuren en specialistische inloopspreekuren. De studenten die werkzaam zijn bij de Rechtswinkel hebben een goede juridische basiskennis en doen op deze manier praktijkervaring op. Lees verder Bekijk de aanbieders
  • Slachtofferhulp Nederland

    Slachtofferhulp Nederland helpt na een misdrijf, calamiteit of verkeersongeluk. Bent u slachtoffer, getuige of nabestaande? Slachtofferhulp ondersteunt u op juridisch, praktisch of emotioneel gebied. Deze hulp is altijd kosteloos en bij u in de buurt. Lees verder Bekijk de aanbieders
  • Telefonische Hulpdienst Utrecht

    De vrijwilligers van de Telefonische Hulpdienst Utrecht zijn 24 uur per dag bereikbaar voor een persoonlijk gesprek per telefoon en op vaste tijden per chat. Alle contacten zijn vertrouwelijk, anoniem en gratis (u betaalt alleen uw eigen telefoonkosten). Lees verder Bekijk de aanbieders
  • U Gids

    U Gids geeft informatie en advies op zeer uiteenlopende levensthema's. De informatie die u op de website vindt, wordt door medewerkers van het Stadsteam Informatie & Advies van U Centraal voor u bijeengezocht. Lees verder Bekijk de aanbieders
  • Veilig Thuis Utrecht

    Veilig Thuis is het advies- en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling. Slachtoffers, daders, familie, buren en andere omstanders kunnen er terecht voor deskundige hulp en advies. Veilig Thuis is er voor iedereen, jong en oud, die te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling. Lees verder Bekijk de aanbieders

 

1 ander vindt dit ook

Reageer op deze pagina