Corona
Algemene informatie:
Extra financiële hulp in verband met corona:
- Door corona komen meer mensen in de problemen met hun betalingen en uitgaven. Vanaf nu kan iedereen rechtstreeks contact opnemen met schulddienstverlening (in plaats van eerst naar het buurtteam).
Het telefoonnummer is 030 286 52 11. - Extra Spreekuur financiële hulp
Op initiatief van U Centraal en in nauwe samenwerking met de Buurtteams en het Platform Financieel Vrijwilligers, worden er in Overvecht en Kanaleneiland twee extra locaties geopend om deze uitgesteld hulpvragen over financiën op te vangen.
Inwoners uit de wijk zijn welkom op afspraak via de buurtteams:
Overvecht: De Dreef (Schooneggedreef 27C)
elke dinsdag van 9.00 – 17.00 uur (vanaf 28 juli)
Buurtteam Overvecht: 030-7400505
Kanaleneiland: Bij Bosshardt (Marco Pololaan 115)
elke donderdag van 9.00 – 17.00 uur (vanaf 23 juli)
Buurtteam Kanaleneiland: 030-7400514
Betrouwbare websites voor ondernemers vindt u hier:
- Geldzorgen en hulp | Utrecht.nl
- Ondernemer Centraal
- NOW Noodmaatregel overbrugging werkgelegenheid | uwv.nl
- https://www.kvk.nl/corona/
- Overzicht financiële regelingen | RIjksoverheid.nl
- Schema financiële regelingen
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-financiele-regelingen/overzicht-financiele-regelingen - Advies en hulp:
- Stichting Ondernemersklankbord biedt persoonlijke begeleiding aan MKB’ers. Dat kan eenmalig of voor langere tijd. De adviseurs zijn oud-ondernemers met kennis en ervaring.
- Dok030 is een organisatie voor en door ondernemers in Overvecht. U kunt er terecht voor (starters)advies, inloopspreekuren, ontmoeting met andere ondernemers, flexwerkplekken, vergaderruimtes en workshops. DOK 030 adviseert ook ondernemers met schulden of dreigende schulden.
- Schuldhulp:
U wilt iets bekijken dat wordt aangeboden in een andere wijk.
Wilt u verder gaan, zet dan het wijkfilter uit.
Wilt u persoonlijk advies?
Het kan zijn dat u er alleen niet uit komt. Via de chat, per e-mail of telefoon kunt u persoonlijk advies krijgen. Hieronder ziet u de mogelijkheden. U wordt doorgeleid naar een webpagina van U Centraal, omdat U Gids, het forum en de chat worden beheerd door medewerkers van welzijnsorganisatie U Centraal.

Tijdens de chat kunt u chatten met een medewerker van het stadsteam Informatie en Advies. Het chatspreekuur is op de volgende uren geopend.
Naar chat

Bellen, mailen of langskomen kan ook bij U Centraal. Hier vindt u adressen en telefoonnummers.
Naar contact